Kunstwerken gemaakt in opdracht

* SIF 

Soms ontmoet je een mens of dier in je leven waarvan je voelt: ja, dit is ze. Precies dat overkwam mij toen ik ruim twintig jaar geleden Sif in een vallei in Duitsland zag staan. Ze belichaamde alles wat in mijn ogen een IJslander moest zijn. Ze was klein, fijn, gevoelig, getalenteerd, alles klopte. Dankzij een erfenis van mijn overleden vader kon ik haar kopen. En toen, vlak nadat ze in Nederland stond, kreeg Sif een trap van een andere merrie en werd langzaamaan blind... 


We hebben daarin een lange weg bewandeld. Een weg die ik misschien niet nog een keer zou bewandelen met een ander paard, maar voor Sif deed ik alles. Ze was zo wijs, als een engel. Iedereen die haar ontmoette vond haar ook bijzonder. Sif heeft mij echt laten voelen wat houden van betekent. En ook onze dochters heeft ze prachtige paardenjeugd jaren gegeven. 


Marianne, dank je wel dat je een prachtige tastbare herinnering van Sif voor mij en mijn dochters hebt gemaakt, nu is ze nog iedere dag bij ons.









.....................................................................................................................................................................


* Een mooi herinneringskunstwerk met het haar van drie IJslandse paarden.



...........................................................................................................................................................................



* Het diepzwarte haar van een dierbaar paard, nu een prachtige herinnering.

 


.....................................................................................................................................................................


* LUNA - KARAMBA - BRITT

In mei 2015 plotseling en totaal onverwacht overleed op zeer jonge leeftijd (bueno jna ses) mijn lieve Luna. Toen was ik op vakantie in het buitenland en kon geen afscheid van Lu nemen. Ik had veel moeite om het verlies te accepteren en zocht een manier om mijn verdriet te verwerken. Ik zocht een manier om een mooie herinnering aan Luna te laten maken. Maar van de een of de andere manier voldeden de "standaard" paardenhaar sieraden niet aan mijn gevoel... Luna's staart was de enige waar ik iets mee kon. Bijna een jaar na het overlijden van Lu kwam Marianne op mijn pad. Ik besloot om een kijkje te nemen in haar atelier. Toen kwamen alle stukjes bij elkaar en het eind resultaat is echt bijzonder: Circle of Life hier komen samen het verleden, heden een toekomst, Luna, Britt (pleeg-pony) en Karamba ( Luna's dochter, nu bijna twee). 3 bijzondere merries samen in een ronde vorm. Lieve Marianne, ik ben je enorm dankbaar, dankzij jouw kunst, kan ik een plek geven aan mijn verdriet en mijn lieve Luna laten gaan. Nu kan ik weer in het heden leven, kijk ik graag naar de toekomst en koester ik de mooie herinneringen  van Luna.
Dank!!!!
M



  
Bij dit kunstwerk zijn de staart en manen verwerkt van drie paarden die dierbaar zijn voor M. Het eindresultaat is een koker van 3 meter waarbij je duidelijk de kleurverschillen van de verschillende staart en maanharen kan herkennen


.....................................................................................................................................................................


* LAY


In het voorjaar van 2013 kwam Rubi in mijn Atelier. Haar lievelingsmerry Lay was overleden op respectabele leeftijd. Ze wilde een tastbare herinnering. Ze had staarthaar bewaard. R. wilde graag een ruig en natuurlijk gevoel in het werk gelegd zien. Samen hebben we bekeken hoe het haar het beste verwerkt kon worden. Op basis van haar verhaal en mijn eerdere werken in mijn atelier hebben we samen het idee ontwikkeld. We hebben gekozen voor de kleuren zachtgroen en lila als verwijzing naar de talloze ritten die ze samen met Lay op de hei had gemaakt. Voor Rubi is het weefwerk een dierbare herinnering aan de band die had met haar Lay. Voor de onwetende bezoeker is het een klein kunstwerkje van natuurlijk materiaal. Met een speciaal verhaal...  



Afmeting kunstwerk: 30 x 40 cm